De bus is trouwens ook mijn werkplaats

Zoals voor zovelen is de bus voor Jan Troost zijn alles. Nou ja, zijn alles… het zijn min of meer zijn benen. Bever Autoaanpassingen heeft misschien wel eens moeilijker klussen onderhanden gehad dan de aanpassing van deze VW-bus, want Jan Troost, welbekend als ludiek maar toch serieus actievoerder, is dan wel rolstoeler, hij is vergelijkenderwijs mobiel. Toch heeft hij zo zijn specifieke behoeften.

Lees het verhaal van Jan

Zuinig op onafhankelijkheid

Als militair werd Sebastiaan van Nieuwenhuizen in 1997 slachtoffer van een dienstongeval. Hij bevond zich toentertijd op een militair treintransport van Polen naar Nederland. In de buurt van Berlijn werd gestopt om de benen te strekken. Sebastiaan klom via de treinwagon op de Leopardtank waar hij chauffeur van was, maar kwam daarbij onfortuinlijk te dicht in de buurt van de geleider van de hoogspanningskabels van de trein. Hij werd geëlektrocuteerd. Een lage incomplete dwarslaesie, een geamputee

Lees het verhaal van Sebastiaan
De aanpassingen Handbediening

Ik wil mijn auto echt niet missen

Mariëlle Peeters heeft gezondheidswetenschappen gestudeerd. In Rotterdam haalde ze haar bachelor, in Maastricht rondde ze haar masteropleiding af. Mariëlle werkt fulltime als junior onderzoeker bij het Kenniscentrum Zorginnovatie van Hogeschool Rotterdam.

Lees het verhaal van Mariëlle

Mijn droom achterna

Dianta Wilmsen woont in Gouda en werkt als architect bij MAS architectuur in Rotterdam. Zij rijdt in een stoere Land Rover Defender 130 met veel aanpassingen. De Land Rover (occasion) heeft Dianta zelf betaald, de aanpassingen zijn door UWV bekostigd. Dianta is zonder onderbenen en rechter onderarm geboren. Toen haar vorige auto, een Renault Kangoo, na tien jaar dienst weigerde, heeft ze besloten de door haar gedroomde auto te gaan rijden.

Lees het verhaal van Dianta
De aanpassingen Robotlift Kofferbaklift

Als je eenmaal chauffeur bent, wil je chauffeur blijven

Toen Maarten Vial voor het eerst achter het stuur van 'zijn' GINAF X 5150-F kroop, voelde hij zich heel gelukkig. Maarten: “Het was best spannend, maar het voelde wel meteen heel vertrouwd. Ik zat weer op mijn vertrouwde plekje. Natuurlijk was het ook wel weer wennen, want ik had al zeven jaar niet meer in een vrachtwagen gezeten. Maar de monteur van Bever, die een stukje met me mee reed om te kijken of de aanpassingen goed zaten, zei al meteen dat hij wel kon zien dat ik altijd al

Lees het verhaal van Maarten

Hij scheurt er zelf in!

De familie Steenbergen heeft hun stationwagen ingeruild voor een nieuwe donkergrijze Ford Transit. Femke: “Bij onze zoon Thijs is drie jaar geleden de diagnose SMA type 2 gediagnosticeerd. Hij was zeventien maanden en kon maar een paar stappen lopen. Eerst ga je met je twijfels naar het consultatiebureau. Zij verwezen ons door naar de fysiotherapeut, die vervolgens het advies gaf om naar de kinderarts te gaan. Het is heftig om dit nieuws te krijgen. Maar we hebben snel de knop omgezet en zijn de

Lees het verhaal van Femke
De aanpassingen Bekleden / inrichten

Het is heel fijn om naast elkaar te zitten

De Engelse Gary Weller verhuisde eind 1998 voor de liefde naar Nederland. Hij trok in bij Carla en al snel vond hij een goede baan als computerprogrammeur. Voor het dagelijks woon-werkverkeer, en natuurlijk ook privé, zou het ideaal zijn als hij zelf kon autorijden. Dit lukte. “Ik kan me de lessen bij Bever in de VW Golf nog goed herinneren,” lacht Gary. “De instructeur moest iedere keer weer de auto voor mij ombouwen, zo had ik bijvoorbeeld een kinderzitje bovenop de bestuurderstoel nodig. Na h

Lees het verhaal van Gary

Wij helpen jou graag verder

Tijdens een kennismakingsgesprek kijken we samen met jou naar de mogelijkheden voor een auto en de aanpassingen die bij jou passen. Regelmatig zijn er ook regelingen te treffen met het UWV of een andere instelling zodat jouw auto of aanpassingen vergoed worden.

Maak een afspraak  Onze werkwijze