Zuinig op onafhankelijkheid

Als militair werd Sebastiaan van Nieuwenhuizen in 1997 slachtoffer van een dienstongeval. Hij bevond zich toentertijd op een militair treintransport van Polen naar Nederland. In de buurt van Berlijn werd gestopt om de benen te strekken. Sebastiaan klom via de treinwagon op de Leopardtank waar hij chauffeur van was, maar kwam daarbij onfortuinlijk te dicht in de buurt van de geleider van de hoogspanningskabels van de trein. Hij werd geëlektrocuteerd. Een lage incomplete dwarslaesie, een geamputee

Lees het verhaal van Sebastiaan
De aanpassingen Handbediening

Dit pareltje heeft mijn kwaliteit van leven enorm verbeterd

Het is niet zo dat ik voor mijn aangepaste auto geen leuk leven had,” vertelt 22-jarige Eva enthousiast, “maar dit eerste pareltje heeft mijn kwaliteit van leven enorm verbeterd. Ik had altijd stress van de taxi. Het begon ’s ochtends al. Mijn haren en mascara moeten echt goed zitten voordat ik de deur uit ga, maar daarop wacht de taxi niet. Ook met schooltijden was het een geregel. Het was zo super chill toen de auto klaar was. Nu kon ik eindelijk na school zo lang blijven hangen als ik wilde.

Lees het verhaal van Eva

Ik wil mijn auto echt niet missen

Mariëlle Peeters heeft gezondheidswetenschappen gestudeerd. In Rotterdam haalde ze haar bachelor, in Maastricht rondde ze haar masteropleiding af. Mariëlle werkt fulltime als junior onderzoeker bij het Kenniscentrum Zorginnovatie van Hogeschool Rotterdam.

Lees het verhaal van Mariëlle

Mijn droom achterna

Dianta Wilmsen woont in Gouda en werkt als architect bij MAS architectuur in Rotterdam. Zij rijdt in een stoere Land Rover Defender 130 met veel aanpassingen. De Land Rover (occasion) heeft Dianta zelf betaald, de aanpassingen zijn door UWV bekostigd. Dianta is zonder onderbenen en rechter onderarm geboren. Toen haar vorige auto, een Renault Kangoo, na tien jaar dienst weigerde, heeft ze besloten de door haar gedroomde auto te gaan rijden.

Lees het verhaal van Dianta
De aanpassingen Robotlift Kofferbaklift

Als je eenmaal chauffeur bent, wil je chauffeur blijven

Toen Maarten Vial voor het eerst achter het stuur van 'zijn' GINAF X 5150-F kroop, voelde hij zich heel gelukkig. Maarten: “Het was best spannend, maar het voelde wel meteen heel vertrouwd. Ik zat weer op mijn vertrouwde plekje. Natuurlijk was het ook wel weer wennen, want ik had al zeven jaar niet meer in een vrachtwagen gezeten. Maar de monteur van Bever, die een stukje met me mee reed om te kijken of de aanpassingen goed zaten, zei al meteen dat hij wel kon zien dat ik altijd al

Lees het verhaal van Maarten

Hij scheurt er zelf in!

De familie Steenbergen heeft hun stationwagen ingeruild voor een nieuwe donkergrijze Ford Transit. Femke: “Bij onze zoon Thijs is drie jaar geleden de diagnose SMA type 2 gediagnosticeerd. Hij was zeventien maanden en kon maar een paar stappen lopen. Eerst ga je met je twijfels naar het consultatiebureau. Zij verwezen ons door naar de fysiotherapeut, die vervolgens het advies gaf om naar de kinderarts te gaan. Het is heftig om dit nieuws te krijgen. Maar we hebben snel de knop omgezet en zijn de

Lees het verhaal van Femke
De aanpassingen Bekleden / inrichten

Het is heel fijn om naast elkaar te zitten

De Engelse Gary Weller verhuisde eind 1998 voor de liefde naar Nederland. Hij trok in bij Carla en al snel vond hij een goede baan als computerprogrammeur. Voor het dagelijks woon-werkverkeer, en natuurlijk ook privé, zou het ideaal zijn als hij zelf kon autorijden. Dit lukte. “Ik kan me de lessen bij Bever in de VW Golf nog goed herinneren,” lacht Gary. “De instructeur moest iedere keer weer de auto voor mij ombouwen, zo had ik bijvoorbeeld een kinderzitje bovenop de bestuurderstoel nodig. Na h

Lees het verhaal van Gary

Na drie jaren taxigebruik weer vrijheid

Voor het gemeentehuis van Oude IJsselstreek staat de splinternieuwe bruine aangepaste VW bus van burgemeester Otwin van Dijk. Na drie jaar taxiën heeft hij zijn vrijheid weer terug. “Ik voel me als een klein jongetje die voor het eerst alleen naar school fietst. Het is heerlijk om weer zelf naar afspraken te gaan en zelf te bepalen wanneer ik daarvan weg ga, zonder dat een taxichauffeur of mijn vrouw op mij wacht."

Lees het verhaal van Otwin
De aanpassingen Gas-/remschuif Plateauliften

Zelfstandigheid, actieradius en vrijheid

Aantal jaren geleden verloor ICT’er Gerhard Onnink zijn beenfunctie. “Waar ik voorheen een heel actief leven had en mobiel was, stond ik opeens ‘stil’. Dan beland je opeens in een heel nieuwe wereld. Ik belde met de Wmo van de gemeente met de vraag wat er allemaal mogelijk is. Praktisch gezien kon de medewerker me niet echt veel verder helpen, maar ze vertelde wel over verschillende aanpassingsbedrijven, waaronder Bever. Aangezien Bodegraven in de buurt is, zijn wij hiernaartoe gegaan.

Lees het verhaal van Gerhard

WMO-powerkaart als hulpmiddel

“De vrijheid van het zelf kunnen gaan en staan waar en wanneer ik wil, en kan is enorm belangrijk,” vertelt Willy Wienholts. “Na 11 jaar trouwe dienst, hebben we de grijze Opel Vivaro ingeruild voor een knalblauwe Ford Transit Custom. Deze bus is wederom voorzien van elektrische deuropeners, een lift en een linker gaspedaal. Maar er zijn ook andere aanpassingen aangebracht.

Lees het verhaal van Willy

Wij helpen jou graag verder

Tijdens een kennismakingsgesprek kijken we samen met jou naar de mogelijkheden voor een auto en de aanpassingen die bij jou passen. Regelmatig zijn er ook regelingen te treffen met het UWV of een andere instelling zodat jouw auto of aanpassingen vergoed worden.

Maak een afspraak  Onze werkwijze